Lunchpasta med rökta räkor och grönt


Lunchpasta
På temat, vad äter man när man sitter hemma och jobbar delar jag nu denna goda lunchpasta. De hade rökta räkor i min butik här på Resarö (skärgårdsmässigt) och då de fanns där i kylen gjorde jag denna rätt. Dessutom var jag förkyld så jag behövde få i mig massa grönsaker & vitlök. Tricket är att liksom woka grönsakerna snabbt i olivolja så de nästan är färska, då är de som nyttigast.

Ingredienser
Fullkornspasta till 2 personer
God olivolja
1 klyfta vitlök
1 morot
1/2 röd paprika
1 knippe broccoli
2 dl rökta räkor
Blandsallad med ruccola, rödbetsblad, spenat m fl
Kapris
Balsamvinäger

Gör så här:
* Koka pastan
* Värm upp en stekpanna så det är ganska varmt.
* Skala vitlök och skär i små bitar (ta mer om du gillar det)
* Fräs den och räkorna snabbt i mycket olivolja
* Lägg i broccoli, paprika och morot skuren i bitar och fräs ca 5 minuter
* Häll i pastan och värm upp den i blandningen
* Rör i salladsblandningen och häll på balsamvinäger samt kapris, låt steka runt någon minut

Njut

Kommentarer

Anonym sa…
Oj, vad gott det låter.